Over het maken van een onmogelijke keuze tussen leven en dood en de onmenselijke zoektocht die daaraan voorafgaat.


Een zwangere vrouw staat op het Centraal Station. Haar telefoon gaat. Slecht nieuws. Uit de testuitslagen blijkt dat het kindje dat in haar groeit een onoverkomelijke afwijking heeft. Ze zakt keihard door de roze wolk en belandt samen met haar man in een surrealistische tussenwereld. Daar start hun zoektocht naar een antwoord op een onmogelijk dilemma: in welke wereld is hun kindje beter af, die van de levenden of die van de doden?

Deze wonderlijke wereld, geschapen door magische poppen, livemuziek, stop-motion animatie en klei, laat de aanstaande ouders bij zichzelf te rade gaan. Een parade van kafkaëske personages, prognoses en meningen trekt aan hen voorbij. De echoscopist verklaart, de arts voert de druk op, God en de wereld leggen hen het vuur na aan de schenen. Ze gaan in gesprek met hun ongeboren kindje en de Tijd, die zich afvraagt ‘of ze het al weten’. Tot de uiteindelijke keuze volgt. Een keuze uit liefde.

Marlyn Coetsier: “Puurder theater dan dit kan je niet maken; het gaat over leven en dood, over wie je

bent als mens en welke keuzes je maakt. De mooiste en heftigste inspiratiebron in het leven.”

Activiteit


Mogen we je een suggestie doen?

HET GROTE GRAND-PRIX-CIRCUS – MET ROB KAMPHUES EN TOM CORONEL

Over het maken van een onmogelijke keuze tussen leven en